Stacks Image 641
"Après avoir durant des siècles fait retentir les montagnes de ses joyeuses fanfares et servi de signal à tous les acteurs du noble jeu de la chasse, le cor, transformé par l'art du virtuose et du facteur, est devenu une des voix les plus riches de l'orchestre moderne. Voix tour à tour énergique et douce, rude et moëlleuse, elle relie dans l'ensemble symphonique les sonorités opposées des bois et des cuivres; isolée de la masse instrumentale, elle communique à la plus simple cantilène le charme de son timbre pénétrant. Le cor est un instrument essentiellement poétique, comme la harpe et la flûte ; mais sa poésie est plus intime, plus romantique. Il n'affecte pas le sentiment à la manière des instruments à anche, en reproduisant directement le cri de la passion modulé par l'organe humain; les impressions qu'il procure naissent surtout d'associations d'idées. Aucun instrument peut-être n'agit aussi puissament sur la fantaisie de l'auditeur. Les sons du cor transportent l'esprit au loin, dans les libres espaces, au sein des vastes forêts, sous l'ombrage des chênes séculaires, ou dans les pays charmants du rêve et de la féerie, aux bords des claires fontaines ou l'on entend par les belles nuits d'été résonner les notes mystérieuses du cor d'Obéron."

No other text, I think, represents the true spirit of horn playing as this one written by François-Auguste Gevaert, in his Méthode d'instrumentation of 1885…

Stacks Image 636
Playing over 80 concerts a year, Jeroen Billiet has established a solid reputation within the field of historically informed practice, as a soloist or chamber musician.

His biggest musical passion, the Belgian repertoire for horn is represented in this CD, which can be ordered
here.














Some Press Critics...

"Belgium has had a long, storied tradition of horn-playing with distinctive personalities and important contributions felt all across the horn world, and Jeroen Billiet's work is a marvelous celebration of that tradition"
(J. Snedeker, 2010)

"
Cyrano de Bergerac, a piece by the Belgian composer Robert Herberigs, played flawlessly on a Van Cauwelaert single F piston horn was the centerpiece of a recital which Billiet gave recently"
(J. Humphries, 2008)

"Jeroen Billiet performs on horn and natural horn, and his playing is excellent on both instruments. he demonstrates a full clear legato, crisp and distinct precision in technique and an impressive control of his dynamics….a very pleasant experience"
(CS, 2011)

"With players as André Van Driessche, Georges Carael, Luc Bergé and now also Jeroen Billiet, our country was and is leading on the field of horn playing"
(M. Czerny, 2011)

Some Downloads

Article on dissertation "200 years of Belgian Horn School" , the Horn Call 2010

Article on project "200 years of Belgian Horn School", the Horn Player 2008

CD Review, the Horn Call 2011